18 Mayıs 2014 Pazar

Uğur Canbey

Uğur Canbey - Soma


Soma`daki maden ocaği faciasinda hayatini kaybeden 18 yaşindaki Uğur Canbey`in 4 gün önce işe başladiği öğrenildi.
Soma`daki maden ocaği faciasinda hayatini kaybeden 18 yaşindaki Uğur Canbey`in çaliştiği oto yikamadan sigortasi yapilmadiği için ayrildiği ve olaydan 4 gün önce madende işe başladiği öğrenildi. Bir tanidiği vasitasiyla maden ocağinda işe başlayan ve ilk gününde eğitim alan, ikinci gününde ise yer altina inen Canbey, dördüncü günün sonunda meydana gelen faciada yaşamini yitirdi. Balkonunda Türk bayraği asili evinin bahçesinde taziyeleri kabul eden acili baba Mustafa Canbey`in ise gözyaşlari biran olsun dinmiyor. Baba Canbey, `Oğlum 18 yaşinda delikanliydi. 4 günlük madenciydi. işe yeni başlamişti. Bir gün eğitim gördü. Sonra sigortasi yapildi ve yer altina indi. Son girişinde çikamadi. Evlat kaybetmek kolay değil. Ölen 3-5 kişi değil, yüzlerce insan öldü. Bu bir katliamdir` dedi.
Faciadan sonra maden ocağina gittiklerini söyleyen acili baba, `Oğlumun çiktiğini gördüm. Kafasi yana yatikti. Ama işte insan o olmasini istemiyor. Bende istemedim. O değil gibi geldi. Bir de arkadaşi `Ben onun sağlam çiktiğini gördüm` diyince insan o battaniyedekine bakamiyor. Ama oydu çikan. insan evladini da taniyor. Ablamin oğluna sordum. `Dayi ben Uğur`u ölenler arasinda görmedim` dedi. Tabi yine sevindim. iyi bakmaya çaliştim. Ama aslinda saat 22.00`de çikanin oğlum olduğunu görmüştüm, konduramiyordum. O diyemiyordum ama oydu işte` diyerek gözyaşi döktü.
Oğlunun önceki işinden sigortasi yapilmadiği için çiktiğini anlatan Mustafa Canbey, `Bir tanidiğimizin araciliği ile madende işe başladi. Oğlum daha 2 günlük çalişanken `1400`e bu iş yapilmaz` demeye başlamişti. Çok yoruluyordu` diye konuştu.
18 yaşinda bir cani kaybettiklerini belirten Uğur Canbey`in eniştesi Oktay Küçük ise, `Ölen bütün işçiler için üzgünüz. Bu insanlar iş imkani olmadiği için bir süre sonra yine madene gidecekler. Ancak bari bundan sonra güvenlik önlemleri alinsin. Bundan sonraki insanlarin ölmemesi için tedbirler alinsin` diyerek tepkisini dile getirdi
Kaynak: Haber City 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder